پار دانلود

دانلود نرم افزار - برنامه های گوشی - تم گوشی - بازی گوشی آموزش برنامه نویسی - فتوشاپ و ...

پار دانلود

دانلود نرم افزار - برنامه های گوشی - تم گوشی - بازی گوشی آموزش برنامه نویسی - فتوشاپ و ...

طبق یک نظرسنجی: 85% نگران روند خصوصی‌سازی مخابرات هستند

ایتنا- بر اساس نتایج سایت سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای کشور در ارتباط با روند کنونی خصوصی‌سازی شرکت سهامی مخابرات ایران بیش از 85 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، نگران روند کنونی خصوصی‌سازی در مخابرات ایران هستند.


به گزارش روابط‌عمومی سازمان، 13 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی روند کنونی خصوصی‌سازی مخابرات را در راستای فرمان مقام معظم رهبری و در جهت سیاست‌های توسعه عدالت محور دولت نهم دانسته‌اند، 27 درصد، این روند را حرکتی می‌دانند که می‌تواند به واگذاری انحصار دولت به بخش شبه خصوصی منجر شود و 60 درصد نیز معتقدند که ادامه این روند به نابودی بخش خصوصی منجر خواهد شد.

حال این سوال مطرح می‌شود که چرا اکثریت آراء خبرگان و کارشناسان حوزه مخابرات و ارتباطات کشور که در این نظرسنجی شرکت نموده‌اند از روند کنونی خصوصی‌سازی در مخابرات احساس نگرانی می‌کنند. مگر نه این است که خصوصی‌سازی در تمام کشورهای صنعتی عامل رشد و شکوفایی در حوزه‌های مختلف صنعت بوده است و مگر نه این است که مقام معظم رهبری خود شخصا بر اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی اصل 44 قانون اساسی تاکید داشته‌اند.

وقتی در اردیبهشت ماه سال جاری بخشی از جزئیات پروانه تنظیم شده برای ورود شرکت مخابرات ایران به بورس در رسانه‌ها منتشر شد بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران حوزه مخابرات کشور عنوان کردند که این پروانه برای شرکت مخابرات دولتی ایران تهیه شده است و اگر قرار به واگذاری مخابرات به بخش خصوصی باشد باید بازبینی و اصلاح شود. از نتایج این نظرسنجی چنین استنباط می‌شود که عملکرد غیرشفاف مسئولین شرکت مخابرات ایران در وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با فرایند خصوصی‌سازی مخابرات و بی‌توجهی به نظرات کارشناسان و در خصوص ایرادات وارده به پروانه تنظیم شده موجب شده است که فعالان بخش خصوصی نسبت به روند کنونی اظهار نگرانی نمایند و این در حالی است که بر اساس سیاست‌های ابلاغی در خصوص اصل 44 قانون اساسی، عدم انحصار، امکان رقابت و پرهیز از سلطه بیگانگان در خصوصی‌سازی می‌بایستی مورد توجه کلیه مسئولین و متولیان امر قرار گیرد نه اینکه صرفا در راستای رفع تکالیف قانونی خود در ارتباط با خصوصی‌سازی عمل نمایند.

عدم انطباق پروانه تنظیم شده برای ورود شرکت مخابرات ایران به بورس با اصول اساسی سیاست‌های ابلاغی از مهمترین موضوعاتی است که نگرانی‌های جدی را برای بخش خصوصی فعال در حوزه ارتباطات کشور به همراه داشته است و بی‌توجهی معنی دار برخی از مسئولین در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به این نگرانی‌ها نه تنها فرصت توسعه یافتگی بخش خصوصی را از بین خواهد برد بلکه انحراف‌های کوچک امروز می‌تواند سرمنشاء آسیب‌هایی بزرگ برای فردای مخابرات کشور باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد