پار دانلود

دانلود نرم افزار - برنامه های گوشی - تم گوشی - بازی گوشی آموزش برنامه نویسی - فتوشاپ و ...

پار دانلود

دانلود نرم افزار - برنامه های گوشی - تم گوشی - بازی گوشی آموزش برنامه نویسی - فتوشاپ و ...

فشار برنامه‌نویسان لینوکس برای آزادسازی درایورهای سخت‌افزاری

گروهی شامل 140 نفر از برنامه‌نویسان لینوکس از سازندگان سخت‌افزارها خواستند که کدهای مربوط به درایورهای محصولات خود را آزاد سازند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از khodkar.ir، در این حرکت که از سوی بنیاد لینوکس حمایت می‌شود برنامه‌نویسان با امضای یک نامه سرگشاده و ارسال آن به تمام سازندگان سخت‌افزار از این تولیدکنندگان خواستند تا کدهای منبع مربوط به درایورهای لینوکسی محصولات خود را بطور آزاد منتشر سازند.

در بخشی از این نامه آمده است: «انجام این تقاضا بطور مکرر و عدم پاسخ به آن برای کاربران لینوکس، شرکت‌های تجاری و بالاتر از آن برای اکوسیستم عظیم لینوکس دردآور است.»

«چنین حرکاتی موجب نفی شالوده و مفهوم باز بودن، پایداری، انعطاف و قابلیت نگهداری ساختار و مدل برنامه‌نویسی لینوکس گردیده و کاربران این سیستم‌عامل را از مهارت و تخصص جامعه لینوکس محروم خواهد نمود.»

بنیاد لینوکس نیز در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد درایورهایی با کد منبع بسته موجب رنجش و صدمه دیدن جامعه لینوکس که مدت‌هاست بابت مدل منبع باز به خود می‌بالد، خواهد شد.

با رشد جامعه لینوکس و افزوده شدن بر تعداد کاربران این سیستم‌عامل، برنامه‌نویسان اولیه اپن‌سورس مجبور به همکاری با سازندگان سخت‌افزاری شدند که مایل بودند کدهای درایورهای خود را در مالکیت خود نگاه دارند.

این بیانیه می‌گوید بسته نگه داشتن کدهای درایورها در تقابل مستقیم با خواست کاربران لینوکس در استفاده آنها از این سیستم‌عامل آزاد می‌باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد