پار دانلود

دانلود نرم افزار - برنامه های گوشی - تم گوشی - بازی گوشی آموزش برنامه نویسی - فتوشاپ و ...

پار دانلود

دانلود نرم افزار - برنامه های گوشی - تم گوشی - بازی گوشی آموزش برنامه نویسی - فتوشاپ و ...

پیشنهاد ICANN برای بخشیدن انعطاف بیشتر به دامین‌های سطح بالا

مؤسسه ثبت نام‌ها و آدرس‌های اینترنتی (ICANN) به سازمان‌های مربوطه پیشنهاد کرد که با آسان‌سازی قوانین مرتبط با تعیین نام برای دامین‌های سطح بالا (Top-Level Domains) حرکتی را برای ایجاد تغییرات اساسی در اینترنت آغاز نمایند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از khodkar.ir، چنانچه این پیشنهاد با موافقت روبرو شود قوانین جدید به شرکت‌ها اجازه خواهد داد تا نام برند خود را بعنوان نام عمومی دامین سطح بالا (gTLDs) به ثبت رسانده و به این ترتیب امکانات شخصی‌سازی وسیع‌تری را از طریق سایت‌های وب برای عموم فراهم سازند.

از زمان معرفی نام‌های .com ، .net و .org بعنوان اسامی gTLDs در سال 1998، گستره این دامین‌های سطح بالا با رشدی آهسته و افزوده شدن اسامی مانند .aero ، .asia و .tel به 21 مورد رسیده است.

بنا بر مذاکرات صورت گرفته در سی‌ودومین نشست ICANN که در هفته جاری و در پاریس برگزار شد، مقررات جدید به هر سازمان عمومی یا خصوصی در هر نقطه جهان اجازه می‌دهد تا هرگونه عبارت حرفی را بعنوان gTLD به ثبت برسانند.
به این ترتیب و تا پایان سال جاری شاهد صدها gTLD جدید خواهیم بود.

تقاضا برای ثبت gTLDهای جدید از طریق یک فرایند Web-base و پس از اظهار قابلیت‌های مالی، فنی، عملیاتی و سازمانی از سوی متقاضیان، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

پیش‌بینی می‌شود با ظهور gTLDهای جدید، خدمات ICANN بطور فعالانه گسترش یافته و پشتیبانی آن از کاربران بصورت خلاقانه و با ایجاد فضای رقابتی در حوزه ثبت نام‌های دامین ارتقاء یابد.

رگولاتوری بین‌المللی نام‌های دامین همچنین پیشنهاد کرد امکاناتی فراهم شود تا نام دامین‌های جدید با اسکریپت‌های ملی هر کشور نوشته شده تا به این ترتیب اینترنت به شبکه‌ای جهانی‌تر و فرهنگی‌تر مبدل گردد.

به عقیده Peter Coroneos مدیرعامل اتحادیه صنعتی اینترنت استرالیا(IIAA) تصمیم جدید در پذیرش عبارات دلخواه عنوان دامنه‌های سطح بالا ممکن است به بحث و جدل‌هایی در زمینه نام‌ها و برندهای ثبت شده تجاری منجر شود.

وی بعنوان مثال از موردی نام برد که بانک ملی استرالیا (National Bank of Australia) پس از تلاش‌های فراوان و به دلیل اینکه قبلاً آدرس national.com.au توسط شخص یا اشخاصی اشغال شده بود نتوانست این آدرس را بر روی دامنه ملی این کشور ثبت نماید و نهایتاً به آدرس nab.com.au رضایت داد.
به گزارش ایتنا همین مورد اتفاقاً در خصوص بانک ملی ایران نیز رخ داد و این بانک موفق نشد تا آدرس bankmelli.com را تصاحب کند. این آدرس برای چندمین سال پیاپی کماکان برای فروش گذاشته شده است.

تصمیم نهائی در خصوص این مطلب تا آخر همین هفته به رأی گذاشته خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد