پار دانلود

دانلود نرم افزار - برنامه های گوشی - تم گوشی - بازی گوشی آموزش برنامه نویسی - فتوشاپ و ...

پار دانلود

دانلود نرم افزار - برنامه های گوشی - تم گوشی - بازی گوشی آموزش برنامه نویسی - فتوشاپ و ...

روند رشد تبلیغات مجازی ادامه دارد

این در حالی است که کارشناسان IDC پیش‌بینی می‌کنندکه به طور کلی صنعت تبلیغات آنلاین در فاصله سال‌های 2006 تا 2009 به رشد 85 درصدی دست پیدا می‌کند. در مقابل اما گویا تبلیغات چاپی در روزنامه‌‌ها در کشورهای پیشرفته رو به کاهش گذاشته است و انتظار می‌رود حجم این آگهی‌ها تا پایان سال 2009 تا 2/35درصد کاهش پیدا کند.


روند رشد تبلیغات مجازی ادامه دارد
رشد 30 درصدی آگهی‌های آنلاین در سال 2008
ندا لهردی- دنیای اقتصاد
پیشرفت تجارت و صنعت در حوزه‌های مختلف، این روزها تنها به کمک تبلیغات موفق می‌تواند اتفاق بیفتد. در این میان گسترش تکنولوژی و کاربرد آن در صنایع متفاوت پای تبلیغات اینترنتی را هم به این عرصه باز کرده است. تا جایی که این روزها تبلیغات آنلاین بیشترین حجم تبلیغات در کشورهای پیشرفته را در اختیار خودشان دارند. نگاهی به آمار و تحقیقات مختلف انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد رشد تبلیغات آنلاین به حد چشمگیری رسیده و این روند رو به افزایش در سرتاسر دنیا ادامه دارد.

تحلیل‌گران موسسه تحقیقاتی IDC در این مورد می‌گویند کاهش قیمت آگهی‌های آنلاین، رواج تبلیغات آنلاین رایگان و افزایش ضریب نفوذ اینترنت مهم‌ترین دلایل این موضوع هستند. براساس جدیدترین گزارش IDC حجم درآمد حاصل از تبلیغات آنلاین در ایالات متحده در سال 2007 برابر 5/25میلیارد دلار بوده است و پیش‌بینی می‌‌شود که این رقم تا سال 2012 به 1/51میلیارد دلار برسد. آمریکا به عنوان یک شرکت صنعتی پیشرفته می‌تواند نمونه خوبی برای دیگر کشورها باشد.

به این ترتیب تحقیقات نشان می‌دهد که تبلیغات آنلاین تا چهار سال آینده در جایگاه دوم و بعد از تبلیغات مستقیم در رده‌بندی انواع تبلیغات در سطح دنیا قرار می‌گیرد. این در حالی است که این نوع تبلیغات این روزها جایگاه پنجم را در اختیار دارند. در این میان گویا تبلیغات ویدئویی آنلاین توانسته‌اند طرفداران بیشتری را به خودشان جلب کنند تا جایی که درآمد جهانی حاصل از این تبلیغات در سال 2007 برابر 500میلیون دلار بوده و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا چهار سال آینده به 8/3میلیارد دلار برسد.

در حقیقت این تقاضای کاربران است که تبلیغات را از پشت شیشه‌های تلویزیون به صفحه‌های رنگارنگ وب‌سایت‌های مختلف کشانده است. کاربران به تدریج پذیرفته‌اند که در تبلیغات ویدئویی آنلاین می‌توانند آنچه را که می‌خواهند در زمان و به تعداد دفعات دلخواهشان تماشا کنند. تبلیغات جست‌وجوی اینترنتی هم بخش قابل توجهی از تبلیغات آنلاین را به خودشان اختصاص داده‌اند تا آنجا که این تبلیغات بیش از 40درصد تبلیغات آنلاین در ایالات متحده را در اختیار دارند.

موتورهای جست‌وجوی آنلاین که بیشترین سهم را از تبلیغات جست‌وجوی آنلاین دارند، از این تبلیغات به عنوان منبع مهم درآمدشان استفاده می‌کنند. در این میان هم گویا GOOGLE که پرطرفدارترین موتور جست‌وجوی آنلاین دنیا است با 70درصد تبلیغات جست‌وجوی آنلاین بیشترین سهم را به خودش اختصاص داده است و بعد از آن مایکروسافت و یاهو در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

رکود تبلیغات آنلاین در بازی‌های المپیک
کارشناسان معتقدند حجم تبلیغات آنلاین تا پایان سال 2008 به رشد 30درصدی می‌رسد. آنها مهم‌ترین و موثرترین دلیل چنین رشد چشمگیری را برگزاری بازی‌های المپیک در این سال‌ می‌دانند. البته علاوه بر اینها کاهش قیمت آگاهی‌های آنلاین از 5/2درصد در سال 2007 به 3/3درصد در سال 2008 موضوعی است که نمی‌توان به راحتی از تاثیر آن چشم پوشید.

این در حالی است که کارشناسان IDC پیش‌بینی می‌کنندکه به طور کلی صنعت تبلیغات آنلاین در فاصله سال‌های 2006 تا 2009 به رشد 85 درصدی دست پیدا می‌کند. در مقابل اما گویا تبلیغات چاپی در روزنامه‌‌ها در کشورهای پیشرفته رو به کاهش گذاشته است و انتظار می‌رود حجم این آگهی‌ها تا پایان سال 2009 تا 2/35درصد کاهش پیدا کند. با این حال نباید نمایشگرهای دیجیتالی بزرگ را فراموش کرد. این نمایشگرها شاید جدی‌ترین رقیب تبلیغاتی آنلاین باشند. تبلیغات در این نمایشگرها تا سال 2009 به رشدی برابر 9/5درصد می‌رسد. با این اوصاف شاید تا سال‌های آینده صنعت تبلیغات هم به یک صنعت مجازی و پررونق تبدیل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد