سرویس اخبار خارجی ایتنا - گوگل و سایتهای زیرمجموعهاش با پیشی گرفتن از یاهو، رده اول را در میان شبکههای متشکل از سایتهای مرتبط، به خود اختصاص داد.
براساس نتایج گروه تحقیقاتی comScore تعداد بازدیدکنندگان از مجموعه سایتهای گوگل در ماه گذشته میلادی (آوریل) فقط در ایالات متحده به 141 میلیون نفر رسید.
طی همین ماه، تعداد مراجعان به سایتهای یاهو با کاهش محسوسی به 6/140 میلیون نفر رسید.
در این ردهبندی خانواده سایتهای مایکروسافت با 121 میلیون بازدیدکننده در رده سوم و AOL با 111 میلیون نفر در رتبه چهارم قرار گرفتند.
گروه رسانهای «فاکس» نیز با 5/87 میلیون بازدیدکننده مقام پنجم را به خود اختصاص داد.
با این حال، یخش آگهیهای یاهو هنوز با 160 میلیون بازدیدکننده هنوز برتری خود را بر گوگل که در همین مدت 155 میلیون بازدیدکننده داشته، حفظ کرده است.
سایر تارنماهایی که رشد چشمگیری در این زمینه نشان میدهند، شامل سایت موسیقی Playlist.com و سایت لیگ حرفهای بیسبال میشود که در مورد آخری، علت نزدیک شدن به هفتههای پایانی و حساس لیگ بوده است.
همچنین به سبب پایان مهلت پرداخت مالیاتها در اواسط ماه آوریل، سایت دولتی IRS.gov بازدیدکنندگان بسیاری داشته است.
جک فلاناگان، مدیر اجرایی گروه تحقیقات رسانهای «کام اسکور» در مورد این تغییر و تحولات بیان داشت: «یکی از علل این موفقیت جدید گوگل امکانات جستوجوی فوقالعاده آن و نیز سهولت دسترسی به منابع تارنمای محبوب تارنمای محبوب «یوتیوب» بوده است.»