پار دانلود

دانلود نرم افزار - برنامه های گوشی - تم گوشی - بازی گوشی آموزش برنامه نویسی - فتوشاپ و ...

پار دانلود

دانلود نرم افزار - برنامه های گوشی - تم گوشی - بازی گوشی آموزش برنامه نویسی - فتوشاپ و ...

سوپرکامپیوتر جدید IBM مجهز به لینوکس و ویندوز

سرویس اخبار خارجی ایتنا - شرکت IBM بزرگ‌ترین سیستم HPC که تاکنون ساخته شده است را با قابلیت بوت دوگانه ویندوز و لینوکس برای استفاده کنسرسیومی شامل گروهی از محققین و دانشگاهیان سوئدی ایجاد نمود.

این شرکت که همواره به دنبال ثبت رکورد در زمینه فعالیت‌های خود می‌باشد امروز (سه‌شنبه) از این سیستم جدید blade که ظاهراً مجهز به 5376 پردازنده Intel Xeon quad-core می‌باشد رونمائی نمود.

نشریه Computer World ادعا نمود که این سیستم قادر است تا به سرعت خیره‌کننده 46 ترافلاپ بر روی نسخه بتای Windows HPC Server 2008 برسد و در این سرعت هر یک از پردازنده‌ها با صرف 50 وات توان در فرکانس 2.5 گیگاهرتز کار می‌کنند.

مطلبی که بیش از هر چیز دیگر در ارتباط با این سیستم جلب نظر می‌نماید این است که این سوپرکامپیوتر برخلاف 95 درصد از تمام سیستم‌های HPC پیشین جهان که از سیستم‌عامل لینوکس استفاده می‌کنند، بر پایه ویندوز طراحی شده است.

به نظر می‌رسد مایکروسافت که مدتهاست به انتظار فرصت مناسبی برای تفوق بر رقبای خود در حوزه کامپیوترهای HPCنشسته اینک موقعیت دلخواه خود را بدست آورده است.

این کامپیوتر که اینک در دانشگاه Umea University واقع در 680 کیاومتری شمال استکهلم مستقر گردیده یکی از 50 ماشین پرسرعت دنیاست که در حال حاضر وجود دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد