پار دانلود

دانلود نرم افزار - برنامه های گوشی - تم گوشی - بازی گوشی آموزش برنامه نویسی - فتوشاپ و ...

پار دانلود

دانلود نرم افزار - برنامه های گوشی - تم گوشی - بازی گوشی آموزش برنامه نویسی - فتوشاپ و ...

نجات جنگل‌ها به کمک مدل‌سازی کامپیوتری

سرویس اخبار خارجی ایتنا - محققین مرکز تحقیقات مایکروسافت در کمبریج به همراه دانشمندان دانشگاه پرینستون و دانشگاه Universidad de Alcalá مادرید اعلام کردند پیشرفت در روش‌های مدل‌سازی و دستیابی به متدهای کارآمدتر در تحلیل داده‌ها می‌تواند منجر به نجات جنگل‌های جهان بشود.


Drew Purves یکی از محققان مایکروسافت ادعا کرد مدل‌سازی کامپیوتری خصیصه‌های دینامیکی جنگل‌ها نقش مهم و کلیدی در حصول اطلاع از وقوع جنگل‌زدایی و تغییرات آب و هوائی ایفا می‌کند.

سخنگوی مایکروسافت در این باره می‌گوید: «همگرائی مدل‌های توسعه یافته ریاضی با منابع اطلاعاتی پیشرفته و روش‌های جدید آنالیز کامپیوتری داده‌ها موجب ایجاد مدل‌های حقیقی‌تری می‌شوند که انسان را در یافتن بهترین روش‌ها برای مدیریت جنگل‌ها و درک چگونگی و نحوه تأثیر آنان بر آب و هوا یاری خواهند داد.»

بخشی از این تحقیقات شامل مقاله‌ای است به نام Animal Versus Wind Dispersal And The Robustness Of Tree Species To Deforestation که توسط Purves و Daniel Montoya از دانشگاه مادرید به رشته تحریر درآمده و در ژورنال Science چاپ شده است.

بخش دوم نیز توسط Stephen Pacala و Purves از دانشگاه پرینستون تهیه شده که مقاله‌ای در خصوص تهیه مدل‌های کامپیوتری با هدف پیش‌بینی دینامیک جنگل‌ها است و در همان ژورنال چاپ شده است.

مقاله Pacala توضیح می‌دهد که تحلیل دیتاهای کامپیوتری چگونه در تشخیص و شناسائی گونه‌های درختان و همچنین خطرات ناشی از نابود شدن جنگل‌ها به دانشمندان کمک خواهد نمود.

میلیاردها گونه درخت بر روی کره زمین وجود دارد اما تأثیر تغییرات بر جنگل‌های روی زمین به کماکان میزان زیادی ناشناخته مانده است.
این مطلب در مقایسه با تحقیقات پیشرفته‌ای که در خصوص تغییرات آب و هوائی و تأثیر فاکتورهایی مانند دینامیک اقیانوس‌ها بر این تغییرات به عمل آمده، لزوم توجه بیشتر به این حوزه را یادآوری می‌کند.

Purves می‌گوید: «مدل‌سازی دینامیک پوشش گیاهی جهان نشان می‌دهد که جنگل‌ها نقش بسیار مؤثری بر نحوه عکس‌العمل آب و هوای کره زمین به CO2 ایجاد شده توسط بشر برعهده دارند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد