پار دانلود

دانلود نرم افزار - برنامه های گوشی - تم گوشی - بازی گوشی آموزش برنامه نویسی - فتوشاپ و ...

پار دانلود

دانلود نرم افزار - برنامه های گوشی - تم گوشی - بازی گوشی آموزش برنامه نویسی - فتوشاپ و ...

Seagate حافظه SSD دو ترابایتی تولید کرد

ایتنا- مدیرعامل کمپانی Seagate,Bill Watkins اظهار داشت Seagate اولین حافظه SSD (نسل جدید هارددرایو) 2TB خود را سال آینده به بازار IT معرفی خواهد نمود.


اولین سری از محصولات SSD کمپانی بر روی فعالیت‌هایی که نیاز به حافظه سریع داشته و همچنین توانایی پرداخت هزینه‌های بیشتر درایوهای گران قیمت را دارند هدف‌گذاری خواهد گردید. Watkings در مصاحبه‌ای اینطور بیان نمود که Seagate در حال حاضر هیچ برنامه‌ای جهت عرضه درایوهای SSD به بازار ندارد چرا که قیمت بالای این محصول مصرف‌کنندگان را از خرید آن منصرف خواهد کرد.

به گزارش ایتنا تاریخ عرضه این محصول به بازار و همچنین قیمت هارددرایوهایSSD،2TB مشخص نمی‌باشد. ولی کمپانی Seagate اکنون در حالی که هیچ رقابتی بین هارددرایوها و SSDها وجود ندارد، به جایگزینی هارددرایو با SSD در دراز مدت می‌اندیشد. طبق تحقیقات انجام گرفته توسط واحد تحقیق و توسعه شرکت سازگار ارقام، SSDها هنوز دارای قیمت رقابتی نمی‌باشند.

با توجه به این موضوع که بازار محصولات حافظه بر پایه هزینه هر گیگابایت کنترل می‌گردد و با وجود اینکه SSDها مزایایی همچون ذخیره انرژی را فراهم می‌آورند، در چند سال آینده در لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت. قابلیت مصرف کم انرژی و ارائه سرعت بالا SSD را محصولی مفید جهت استفاده در لپ‌تاپ‌ها می‌نماید.

اما تنها ایراد این نوع هاردها، قیمت بالای آنها می‌باشد که تا چند سال آینده پایین نخواهد آمد. کمپانی Seagate اعلام نموده است که اگر هزینه هر گیگابایت به میزان 10 Cent کاهش یابد، روی حافظه SSD جهت ارائه به مصرف‌کنندگان تمرکز خواهد داشت. در همین زمینه Krishna Chander کارشناس ارشد iSuppli بیان نمود که یک حافظه 128GB SSD هزینه‌ای برابر 460 دلار یا 3.58 دلار برای هر گیگابایت دارد که در مقایسه با 60 دلار برای یک هارد 160GB بسیار بالا می‌باشد.

همچنین Chander اضافه کرد که حدود سه تا چهار سال زمان می‌برد تا حافظه SSD از لحاظ قیمت و اعتبار با هارددرایوهای معمولی برابری کند. مدیرعامل شرکت Seagate علاوه بر قیمت مسائل دیگری را علل دور ماندن SSD از بازار مصرف برشمرد. وی همچنین اظهار داشت مصرف‌کنندگان به دنبال حافظه‌های قوی هستند تا بتوانند اطلاعات را ذخیره نمایند و هارددرایوها قادرند تا مقادیر ترابایتی از اطلاعات را ذخیره نمایند و این همان مشخصه‌ای است که SSDها قادر به انجام آن نیستند.

وی ادامه داد حتی ورود محصول SSD به بازار کند خواهد بود چرا که مردم هنوز سعی می‌کنند تا تمام فعالیت‌ها را ضبط نمایند. او افزود SSD اطلاعات را 10 بار سریع‌تر از هارددرایو ها انتقال می‌دهد اما اطلاعات باید سرانجام به یک حافظه بزرگ‌تر و قابل اطمینان‌تر انتقال داده شود. درایو SSD همچنینن برای مراکز اطلاعاتی که به دنبال کاهش مصرف انرژی و هزینه‌ها می‌باشند بسیار مفید است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد