پار دانلود

دانلود نرم افزار - برنامه های گوشی - تم گوشی - بازی گوشی آموزش برنامه نویسی - فتوشاپ و ...

پار دانلود

دانلود نرم افزار - برنامه های گوشی - تم گوشی - بازی گوشی آموزش برنامه نویسی - فتوشاپ و ...

مقدمه ای بر ASP

Active Server Pages فناوری شرکت میکروسافت جهت تولید سایتهای پویای وب می باشد. بعبارت دیگر ASP یک روش تولید صفحات وب است که طراحان وب را قادر می سازد تا صفحات HTML را بگونه ای طراحی نمایند که این صفحات برحسب مورد و در زمان فراخوانی بصورت خودکار ایجاد شوند. بسیاری از سایتهای وب بزرگ و معروف از این فناوری استفاده نموده اند....

نقطه شروع کار با ASP شامل معرفی، کاربرد و مزایای ASP 

Active Server Pages فناوری شرکت میکروسافت جهت تولید سایتهای پویای وب می باشد. بعبارت دیگر ASP یک روش تولید صفحات وب است که طراحان وب را قادر می سازد تا صفحات HTML را بگونه ای طراحی نمایند که این صفحات برحسب مورد و در زمان فراخوانی بصورت خودکار ایجاد شوند. بسیاری از سایتهای وب بزرگ و معروف از این فناوری استفاده نموده اند، مانند:

• www.microsoft.com - Microsoft
• www.dell.com - Dell online
• www.bn.com - Barnes & Noble

در ASP دستورالعمل ها (Script) بر روی سرور اجرا می شوند و سپس حاصل آن بصورت HTML به کامپیوتر کاربر ارسال می گردد. VBScript زبان پیش فرض دستورالعمل نویسی است، اما شما می توانید از دیگر زبانهای دستورالعمل نویسی مانند JScript ، Perl استفاده کنید.یک صفحه ASP مانند یک صفحه HTML است با این تفاوت که پسوند نام فایل آن "asp." می باشد. همچنین یک صفحه ASP می تواند دستورالعملهای نزد سرور و نزد کاربر را همزمان درون خود داشته باشد. بعبارت دیگر در ASP معمولا از VBScript برای دستورالعملهای نزد سرور و از JavaScript برای دستورالعملهای نزد کاربر استفاده می گردد. دقت داشته باشید که JScript و JavaScript دو زبان متفاوت هستند.

قابلیت های ASP

• استقلال از مرورگر
ASP از مرورگر کاملا مستقل است زیرا تمامی دستورالعملها بر روی سرور اجرا می گردند و مرورگر تنها صفحات HTML معمولی را بعنوان حاصل اجرای دستورالعملها دریافت می کند.

• استفاده از زبان دستورالعمل نویسی
این بدین معنی است که یک برنامه ASP براحتی قابل تغییر است چرا که زبانهای دستورالعمل نویسی نیاز به کامپایل نداشته و براحتی می توان در یک ویرایشگر مانند Notepad برنامه نوشت و یا آن را تغییر داد.

• دسترسی آسان و سریع به انواع بانکهای اطلاعاتی
اعمال پیچیده مربوط به پردازش بانکهای اطلاعاتی در ASP بسیار ساده است به سرعت می توان برنامه دلخواه را نوشته یا تغییر داد. همان روش مورد استفاده در Visual Basic یا Visual C++ را می توانید در ASP هم استفاده کنید (ADO) و نیاز به یادگیری مجدد روش خاصی ندارید.

بستر مورد نیاز ASP (نزد سرور)

• Windows 2000: شامل ASP 3.0 و IIS 5.0
• Windows NT: شامل ASP 2.0 و IIS 4.0
• Windows 95/98: می توان با نصب Personal Web Server (PWS) از ASP 2.0 استفاده نمود.
• سایر سیستم عامل ها: می توان با استفاده از نرم افزار Chilisoft - www.chilisoft.com تقریبا در هر سیستم عاملی از ASP استفاده نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد